wtorek, 23 stycznia 2018

SWIG80 przez pryzmat dzisiejszych słabeuszy

Stało się. WIG pokonał dziś rekord wszech czasów, poleje się zapowiedziany szampan. W długim terminie to bardzo byczy sygnał, jednak trwającą od listopada falę wzrostową wykorzystałem do skracania pozycji. Mój plan na 2018 nie został zanegowany, zatem nastawiam się na spadki cen małych spółek. Przyjrzyjmy się czysto technicznie 8 najsilniej spadającym dziś spółkom z indeksu SWIG80.

Polwax - test fibo38.2 i połowy czarnej świecy nieudany. Trend spadkowy preferowany:

Obstawiam dalszy spadek.

Braster - jest jeszcze miejsce w ramach korekty spadków, ale zdecydowanie nie wsiadłbym do tego pociągu:

Obstawiam dalszy spadek.

Mabion - górne ograniczenie trendu wzrostowego zadziałało. Patrząc technicznie papier silny, wsparcia wyraźne, fundamentalnie nie moja bajka:

Obstawiam raczej konsolidację niż wzrosty w skali najbliższych tygodni.

CFI - walczy z lukami bessy i oporem, który wcześniej był wsparciem. Na razie nieskutecznie:

Obstawiam dalszy spadek.

Agora - w krótkim terminie kanał wzrostowy się broni:


Na tygodniach widać trend wzrostowy i pierwsze nieudane starcie z linią bessy. Jest miejsce i czas do akumulacji przed kontynuacją długoterminowego trendu wzrostowego. Czyli obstawiam konsolidację.

Torpol - czy to ubijanie dna, czy trójkąt korekcyjny? Na razie byczo mi nie wygląda:

Obstawiam konsolidację lub spadki.

Ursus - na tygodniowym trend spadkowy, obecnie konsoliduje się między 3.70-4.50:

Obstawiam, że to korekta spadków, po której nastąpi wybicie wsparcia na 3.70 i dalsze spadki.

Lentex - wsparcie poszło, papier zatrzymał się na fibo38.2, wykonał nawrotkę pod wsparcie, które jest teraz oporem i zmierza w kierunku ostatniego dna:

Obstawiam, że dno zostanie wyłamane i pogłębione, czyli spadki.

Jak widać moja czysto subiektywna analiza techniczna najsłabszych spółek dzisiejszej sesji, zakłada kontynuację spadków większości z nich, lub przynajmniej konsolidację przez kolejne tygodnie. Dlaczego skupiam się na najsłabszych? Ponieważ jestem wierny swoim analizom cykli oraz małych spółek, które pokazują bessę na szerokim rynku. W bessie patrzy się na słabeuszy, bo oni pierwsi dają sygnał do spadków, analogicznie w hossie najsilniejsze spółki rosną pierwsze.

Ważą się losy mojego planu na 2018, ponieważ dalsze wzrosty mogą oznaczać, że zostanę głównie z gotówką i będę musiał się zdrowo nagłówkować, jak optymalnie odbudować pozycję akcyjną.


13 komentarzy:

  1. Z wszystkich spółek które podałeś najbardziej na wzrosty obstawiam agorę oraz lentex w dłuższym terminie.
    Obserwujesz maxcoma ? brałem po 22 ale minimalną ilość obstawiałem raczej dalszy spadek ale jak widać jest inaczej.Spadki na tej spółce były bardzo mocne.
    Pzu trzymasz nadal ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maxcom ma dla mnie za krótką historię. Z Agorą zarabiam od lat, ostatnio zbierałem akcje w latach 2015-2016 i sprzedałem w zeszłym roku po 17.xx. Teraz trochę nie mam pomysłu kiedy odkupić akcje, bo patrząc na kanał wzrostowy, to okazja jest teraz. Ale patrząc na cykle hossa-bessa, to powinienem jeszcze kilka miesięcy poczekać..

      Usuń
  2. Dedek wrzuć lepiej te spółki ktore dobrze rokuja twoim zdaniem.najlepiej z obrotami.ps.pekao się obruszylo:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprzedałem PEO, PZU i Orange, jestem zakładnikiem scenariusza mocniejszej korekty teraz/za chwilę - jeśli nie, to się wyleszczyłem z papierów :)

      Usuń
  3. Też coś czuję w kościach tą korektę czy w takim razie może dobrym pomysłem zakupić trochę dolarów brałeś tą opcję teraz pod uwagę?JA trzymam głównie Dino i Aliora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przez najbliższe lata zakładam umacnianie złotego, więc inne waluty będą grane kontraktami na krótki termin. Porobie w weekend analizy, czy warto już coś zagrać.

      Usuń
  4. Ja też wyprzedałem wszystko (PKO, CDR, KGH, ARCTIC) i czekam. To szaleństwo stycznia musi się kiedyś w USASA skończyć. A jak tam się skończy i będzie jakaś większa korekta to i u nas będzie kierunek południe. Generalnie czekam na kolejne okazje do zakupów. Dzisiaj o dziwo WIG80 wygląda bardzo ładnie. Większość spółek na zielono lub 0%. Ciekawi mnie dzisiejszy skok na Vistuli. Ponad 7% i żadnych wiadomości? Może znajomi królika znają już decyzję UOKiK w sprawie połączenia z Bytomiem?
    Pisałem kiedyś że może warto zaczaić się na Bytom ale teraz przeczytałem że mają znowu zacząć prace nad nowym parytetem wymiany walorów na przełomie lutego i marca więc nie wiadomo czy warto... Zazwyczaj przejmowana spółka rośnie mocniej ale HGW jak będzie tym razem :D
    A co sądzicie o FORTE i AMICA?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "A co sądzicie o FORTE i AMICA?"
      Jakoś tak mi wygląda, że spadki na nich się jeszcze nie skończyły..

      Usuń
  5. Jak to dobrze być na właściwym blogu,pełena profeska widzę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja również "trochę" odchudziłem portfel.
    Z 57 spółek zeszedłem do 11.
    Zacząłem zakupy na początku grudnia i przez te dwa miesiące ładnie zarobiłem.
    Głowa do góry Panowie. Okazje na giełdzie będą zawsze a najważniejsza to ochrona kapitału.
    R.

    OdpowiedzUsuń
  7. Na Krezusie coś ciekawego się dzieje dla ludzi o silnych nerwach :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale dzisiaj na Arcticu je...ło :) Teraz już poważnie zaczynam się przyglądać i zastanawiać nad kupnem :P
    A tutaj dwa fajne linki z których korzystam. Jak już opublikują więcej dat to można zassać do excela i filtrować po datach pod ewentualny zakup spółek z dużymi dywidendami...
    Dywidendy: https://strefainwestorow.pl/dane/dywidendy/lista-dywidend/2018
    Raporty okresowe: https://strefainwestorow.pl/dane/raporty/lista-dat-publikacji-raportow-okresowych

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli jeszcze trochę pospada, analizy fundamentalne będą na wagę złota. Jestem za, żeby się wymieniać typami spółek. W 2015/2016 skupiałem się na selekcji spółek pod kątem przepływów gotówkowych i wypłacanych dywidend, potem one ładnie odpaliły w 2017.

      Usuń

W ramach eksperymentu wyłączam moderację komentarzy.

Zasady komentowania:
- żadnego spamu i reklam (także linków do serwisów w nazwie użytkownika),
- komentarze obraźliwe będą usuwane,
- proszę o zachowanie kultury i brak kłótni; różnice zdań należy wyrażać poprzez dyskusję wspartą argumentami.

Podtwórca